GTS 300 HPE SUPER TECH Dari Piaggio

PETALING JAYA, 3RD DISEMBER 2020 – Didi Resources Sdn Bhd, Piaggio rasmi pengedar di Malaysia memperkenalkan versi teknologi tinggi rangkaian Vespa GTS yang menampilkan panel instrumen TFT berwarna dan sistem navigasi bersepadu. 300 HPE ditingkatkan 23 hp, antara enjin paling berkuasa dan cekap dalam sejarah Vespa, dengan Teknologi Super GTS.

GTS Super Tech jenama menjadi salah satu skuter premium pertama dengan teknologi yang menghubungkan pemilik Vespa dengan integrasi telefon pintar. “Peningkatan teknologi dan gaya yang ketara ini telah menjadikan Vespa GTS Super Tech sebagai salah satu skuter dengan prestasi terbaik Vespa ”jelas Encik Rewi Hamid Bugo, Pengerusi Didi Resources Sdn. Bhd.

Reka bentuk rangkaian Vespa GTS tersedia dengan warna Black Vulcano dan Grey Materia.Vespa GTS Super Tech adalah Vespa pertama yang menggunakan digital sepenuhnya kluster instrumen dengan paparan TFT warna penuh 4.3 “. Panel instrumen, juga memaparkan semua maklumat seperti kelajuan, jarak perjalanan keseluruhan, ambien suhu, dan tahap pengunaan bahan bakar, ia juga berfungsi sebagai paparan untuk sambungan telefon pintar VESPA MIA sistem.

Vespa HPE juga dilengkapi dengan teknologi “on-board” dan sistem pencahayaan dengan LED dibahagian depan dan belakang. Pandangan depan dicirikan oleh bentuk bulat lampu depan LED, elemen yang mantap dalam sejarah reka bentuk Vespa, dan oleh Lampu siang LED. Di bahagian bawah tempat duduk pula boleh memuatkan dua biji helmet demi-jet dan banyak lagi. Ruang Kapasiti beban tambahan adalah kotak sarung tangan, di dalamnya terdapat port USB, berguna untuk elektronik pengecasan peranti.

Kumpulan Piaggio adalah salah satu pengeluar pertama yang memperkenalkan skuter ASR elektronik (Traction Control) kawalan daya tarikan, yang menghalang roda dari berlebihan berpusing, hanya kebanyakkannya terdapat pada motosikal berprestasi tinggi. Pakej kawalan elektronik dilengkapkan oleh sistem brek anti-kunci (ABS).

GTS Super Tech baru juga dilengkapi dengan evolusi enjin terbaru 300 cc, 4-stroke, 4 injap satu silinder, disejukkan cecair dan dengan suntikan elektronik dari hasil kerja oleh Pusat Penyelidikan dan Pembangunan Kumpulan Piaggio, yang dikenali sebagai 300 HPE (High Performance Engine).

Sistem penyambungan VESPA MIA membolehkan anda menyambungkan telefon pintar anda ke papan sistem elektronik Vespa GTS melalui Bluetooth, untuk fungsi eksklusif yang pasti menjadikan pengalaman menunggang anda lebih memuaskan dan menyeronokkan. VESPA MIA dan Aplikasi Vespa baru direka khusus untuk menghubungkan iOS atau Android dengan peranti mudah alih. Sebaik sahaja telefon pintar disambungkan ke Vespa GTS Super Tech melalui Aplikasi Vespa khusus, ianya tersedia untuk dimuat turun di App Store atau Google.

Di paparan TFT akan menunjukkan semua pemberitahuan mengenai panggilan masuk dan mesej di bahagian tengah skrin. Sistem ini juga membolehkan pengurusan panggilan, terima kasih kepada joystick praktikal yang terdapat di blok kawalan sebelah kiri, dan penggunaan arahan suara telefon pintar semasa membuat panggilan atau menghasilkan semula muzik. Paparan juga berfungsi sebagai alat navigasi, menemani penunggang pada set rute yang telah ditetapkan di Aplikasi Vespa, dengan arah. Aplikasi ini juga luar biasa sumber maklumat berguna mengenai status kenderaan, parameter perjalanan dan perjalanan statistik, yang dapat dilihat pada telefon pintar.

Penggunaan Vespa GTS sama ada menunggang di persekitaran bandar atau diluar bandar, dengan pengalaman sepanjang perjalanan. Vespa GTS Super Tech 300 HPE kini boleh didapati dengan harga RM33,300.